Čo je affiliate marketing

09.03.2013 17:33

 

 

 Affiliate marketing z an gl. pridružiť sa je spôsob predaja produktov a služieb s využitím ďalšieho sprostredkovateľa. Je to forma online reklamy, pri ktorej obchodníci ponúkajú prevádzkovateľom webov, tzv. affiliate partnerom, finančnú odmenu za privedenie návštevníka, ktorý na webových stránkach predajcu vykoná nejakú činnosť (napríklad nákup výrobku, služby, registrácia, niekedy stačí ak zákazník vôbec na stránku príde a pozrie si ju a pod.). V slovenčine sa pre affiliate marketing často používa označenie províznypredaj, ktoré však nie je úplne presné, pretože odmena nemusí byť vždy vyplácať len za sprostredkovanie predaja ale aj za inú činnosť.

Princíp

Sprostredkovateľ pomocou vlastnej reklamy, vlastnej web stránkyinzercie a pod. priláka klienta, ktorý prejde na stránku obchodníka, niečo si kúpi, zarezervuje, alebo si ju len pozrie - systémy dokážu vyhodnocovať reálny záujem zákazníka, napr. ako hlboko do štruktúry stránky sa klient vnoril, na ktoré položky klikal a pod. Vedia tiež registrovať opakujúce sa príchody klienta. Systém zaznamenáva z ktorej sprostredkovateľskej stránky sa klient na predajcovu stránku dostal, a na zaklade týchto informácií pripočítavajú sprostredkovateľovi body, ktoré si je možné po čase premeniť na peniaze. Podobne ak si klient niečo u obchodníka objednal (a na stránku sa dostal od sprostredkovateľa) dostáva sprostredkovateľ od obchodníka províziu.

Niektoré web stránky (najčastejšie tzv. e-shopy) vytvárajú virtuálne obchodné stránky, ktoré sa tvária akoby patrili sprostredkovateľovi, ale predávaný tovar sa v skutočnosti nachádza u obchodníka. Obchodník preberie objednávku, dodá tovar (v mene sprostredkovateľa), zinkasuje peniaze a pripíše sprostredkovateľovi províziu. Na sprostredkovateľovi ostalo riadenie obchodnej politiky (pridaná marža), reklama a propagácia vlastnej stránky a lákanie zákazníka na ňu. 

(zdroj wikipedia)